XXI. század, ahol gondolkodni nem divat

Történelem órán százszor átrágtuk magunkat a múlton. Most íme pár bejegyzés a jelenről, a XXI. századról, amelyben az ember okkal szégyellheti magát.

Friss topikok

Műköröm és nemzeti rock

2010.09.16. 15:57 Hungarykka

 

Starbucks Coffee, Glamour, Cosmo, Louis Vuitton, Victoria’s Secret, Mango. Ez egy XXI. századi nő receptje!?

 

Nem csak Csernus Imrét aggasztja a kérdés: ’Mi teszi a nőt?’. Ne értsetek félre, én nem szeretnék feltétlenül választ adni a sokakat érdeklő kérdésre, nem szeretném alapjaiban megrengetni a nőiességről kialakult világképet, és végképp nem szeretném kérdőre vonni egy pofátlan tévésztárból filozófussá nőtt pszichiáter véleményét sem.

 

Önző és kicsinyes módon ugyan, de magamra szeretném kivetíteni a problémát.

 

Én egy 21 éves, főiskolás lány vagyok. Magasságom átlagos, szemem és hajam színe barna. Szeretek csinosan felöltözni, kedvenc színem a rózsaszín, szeretem a csillogó dolgokat, fülbevalókat gyűjtök.

 

Mindezt nem azért, mert valaki szerint ez a normális, hanem mert én így szeretem.

 

És tudjátok mit? Nemzeti rock zenét hallgatok. Diszkóba, illetve partikra járni nem szeretek, nekem egy Karpatia koncert jelent igazi kikapcsolódást.

 

A főiskolán újságírást tanulok. De nem azért, hogy egyszer a Glamour soraiból tudassam Veletek, hogy éppen mi sikkes, és mi nem az.

 

Szeretem a szép helyeket, de nem vágyok Londonba, Berlinbe, de még csak New Yorkba sem. És nem, nem azért hagy hidegen a divat fővárosa, Párizs (ugye azt szokták annak nevezni?) mert Trianonra emlékeztet, hanem mert még nem jártam Dobogókőn, és még nem voltam az Esztergomi vár falai között. Ha a Kilenclyukú hidat még csak idén volt szerencsém először látni, mi minden várhat még rám itthon?!

 

Louis Vuitton nevét tavaly (azaz, igen, 20 évesen) hallottam először. Mégpedig olyan apropóból, hogy megláttam egy szép táskát. Egy barátnőm világosított fel, hogy az az ’L’ és ’V’ betű, ami a táskán több helyen is keresztezi egymást, a híres divattervező védjegye, a táska árát pedig százezres nagyságrendbe emeli.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ezen a héten pedig ugyanezen barátnőm mély ledöbbenésére kaptam fel a fejem óra közben. Ő ugyanis hátrafordulva észrevette, hogy a mögöttünk ülő lány termoszán a következő felirat olvasható: ’Starbucks Coffee’. Ez egy újabb márkajelzés, amit eddig nem ismertem. Ha Ti is azon különös állatfajba tartoztok, amibe én is, és nem ismeritek ezt a márkát, had tudassam Veletek, ez a sztárok kávéja. És a cégcsoport megtisztelte kicsi országunkat azzal, hogy itt is nyitottak üzletet. 

 

 

 

 

Kapaszkodjatok meg, még soha az életben nem adtam ki pénzt egyetlen Glamour-ra, vagy Cosmopolitan-re sem. És ilyen magazint csak addig tartottam a kezemben, amíg a padsorunkban egy lelkes olvasótól el nem juttattam a másik oldalra, ahol egy lány már csillogó szemekkel és remegő ujjakkal várta, hogy megérinthesse.

  

 

Ezek a tulajdonságaim sokszor találtak lesajnáló tekintetekre. És nem állítom, hogy soha nem zavart. Számtalanszor gondolkoztam, normális-e ez így? Tekintsem-e hibának, hogy ezek hiányoznak az életemből?

 

Nem!

 

Mind mások vagyunk. Nem akarhat mindenki úgy öltözködni, mint Scarlett Johansson, nem lehet mindenki szerelmes Orlando Bloomba, és ne szégyelld, ha szerinted nem finom a Starbucks.

 


Szeretem a barátnőimet Glamourral a kezükben és ’I love New York’ pólóban is, anélkül, hogy Karpatiát hallgatnának.

És szeretem magamat is magas sarkúban, flitteres pólóban, piros-fehér-zöld karkötős kezemben Barikádot lapozgatva.

 

Ezúttal nem írok végső következtetést, nem vonok le tanulságot. Mind egyediek vagyunk, értelmezze hát mindenki úgy ezt az írást, ahogy akarja.

Aki úgy érzi, bántó, sértődjön meg, aki szerint úgymond „ciki”, hagyja figyelmen kívül.

(Szerintem jó kis írás, mert nem akar megfelelni senki igényének, egyetlen dogmának sem!)

A bejegyzés trackback címe:

https://hungarykka.blog.hu/api/trackback/id/tr992300692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagy Adryyy 2010.09.27. 10:10:40

Remek írás!!!! Tetszik :)
Már csak karnyújtásnyira a Pulitzer díj :D
süti beállítások módosítása